Exodus wallet

Hoe begin ik met Exodus?

Je hebt de Exodus wallet gedownload, maar wat moet je nu doen? Hoe werkt de cryptocurrency wallet? In deze post leggen we de verschillende stappen uit die nodig zijn om de wallet te gebruiken.

Na het installeren kan je het programma openen en er in rond kijken, de interface is makkelijk en overzichtelijk! Let wel op, Exodus ondersteund niet alle cryptocurrency’s die er bestaan.
Controleer dus eerst of de currency die je wilt bewaren wel ondersteund wordt door Exodus. Er worden wel steeds nieuwe currency’s toegevoegd. Als je een currency verstuurd naar een verkeerd adres dan zal je je currency kwijt raken!

<strong>1) Crypto kopen</strong>

Allereerst moet je cryptocurrency kopen! Dit kan je op verschillende manieren doen. Bekijk hier waar en hoe. Om een currency te kopen heb je een wallet adres nodig om de coins naar toe te sturen. Ga naar wallet en klik dan currency die je wilt deponeren in een wallet. Nu kan je kiezen tussen send en receive. Als je op receive klikt dan zie je het wallet adres waar je de currency naar toe moet sturen.

<strong>2) Eerste transactie en back-up</strong>
De eerste transactie met uw Exodus-wallet is een belangrijke gebeurtenis omdat deze het volledige potentieel van de wallet zal ontsluiten. Het is tevens een methode om vertrouwd te raken met de portemonnee. Hier is hoe u uw eerste transactie kunt doen:

http://support.exodus.io/knowledge_base/topics/how-do-i-receive-a-blockchain-asset-bitcoin-ethereum-etc-dot-dot-dot

Wanneer Exodus je eerste storting ontvangt, kun je de “seed” van je portemonnee zien: het is een wachtwoordzin van 12 woorden die fungeert als een hoofdsleutel voor al je eigendommen. Met deze 12 woorden heeft u overal toegang tot uw saldo of kunt u al uw geld naar een andere portemonnee overboeken als u dat wilt. Schrijf deze zin op papier en bewaar hem veilig offline.

U wordt vervolgens gevraagd om een ​​wachtwoord voor uw portemonnee aan te maken. Kies een ander wachtwoord dan elk ander wachtwoord op uw computer. Je wilt niet dat iemand die je computer hackt gemakkelijk toegang krijgt tot je geld, toch?

Ze bieden ook een optie om een ​​e-mailback-up te maken waarmee u uw geld kunt herstellen met uw wachtwoord. Deze back-up is uw 12-woorden herstelzin gecodeerd in een URL met uw wachtwoord. Ze slaan uw sleutels niet op hun servers op. Zelfs als Exodus gehackt wordt, zijn uw fondsen veilig.

Het maken van een e-mailback-up en het opschrijven van uw wachtwoordzin van 12 woorden is erg belangrijk. Het hebben van twee beschikbare methoden om uw portemonnee te herstellen, is een dubbele voorzorgsmaatregel. Op deze manier, om de toegang tot uw portemonnee te verliezen, moet u uw wachtwoord vergeten en uw 12 woorden tegelijkertijd kwijtraken.

 

<strong>3) Het volgen van uw transacties op de blockchain</strong>
Je bent nu helemaal klaar. Uw hoofdactiviteit bij Exodus is het verzenden en ontvangen van transacties. Zoals uitgelegd in deze post , kan een transactie onbevestigd, in behandeling of bevestigd zijn. De tijd die een transactie nodig heeft om te voltooien, is afhankelijk van de congestie van het netwerk en de valuta die voorhanden is. Het hangt ook af van de transactiekosten, maar Exodus verzorgt dat voor jou.

De status van uw transactie wordt getoond in Exodus, en u hebt de mogelijkheid om de status van uw transactie direct op de blockchain op te zoeken. Hier is hoe je het doet:

http://support.exodus.io/knowledge_base/topics/how-to-bring-up-the-transaction-id

Wanneer u op de transactie-ID klikt, wordt u naar een blockchain-verkenner gebracht. Dit is een website waarmee u alle transacties kunt bekijken die op een blockchain zijn geregistreerd. De blockchain-verkenner toont uw transactie, de staat (met het aantal bevestigingen) en de openbare adressen die bij deze transactie zijn betrokken. Dit is een eenvoudige manier om te zien waarom uw geld uw portemonnee niet heeft bereikt.

<strong>4) Exodus is het niet eens met de blockchain</strong>
Soms laat de blockchain zien dat het geld in uw portemonnee zit, maar uw portemonnee geeft niet het juiste bedrag weer. Als alternatief ziet u soms het tegenovergestelde: geld in uw portemonnee zal hoger zijn dan wat de blockchain aangeeft. Er is één eenvoudige regel hier:

Wanneer de blockchain en Exodus het niet eens zijn, heeft de blockchain altijd gelijk. In een dergelijke situatie is uw Exodus-portemonnee niet gesynchroniseerd met het netwerk. Gelukkig kun je dit probleem oplossen door handmatig te vernieuwen:

http://support.exodus.io/knowledge_base/topics/how-do-i-refresh-my-wallet

Meestal lost dit het weergaveprobleem op en bent u klaar om te gaan. Als dit niet het geval is, kan het probleem met uw internetverbinding zijn. U kunt proberen uw computer opnieuw op te starten, uw router opnieuw op te starten of uw netwerk te wijzigen om het probleem op te lossen. Als niets van dat werkt, zal ons ondersteuningsteam (support@exodus.io) u graag helpen!

<strong>5) Shapeshifting</strong>
Er is een functie in Exodus die van je portemonnee een marktuitwisseling maakt: de ingebouwde Shapeshift-uitwisselingsfunctie. Hiermee kun je elke ondersteunde cryptocurrency voor elk ander uitwisselen. Deze functie wordt mogelijk gemaakt door een service van derden, Shapeshift waarmee accountloze, betrouwbare uitwisseling van cryptocurrencies mogelijk is.

Er is een vergoeding om deze functie te gebruiken, afhankelijk van de valuta die u ruilt. Kijk hier voor meer informatie over hoe deze vergoeding wordt toegepast:

http://support.exodus.io/article/90-how-does-exodus-make-money

Wanneer je een Shapeshift-uitwisseling uitvoert, verzend je fondsen in één valuta naar Shapeshift. Ze ontvangen het en sturen u het equivalentbedrag terug van de valuta waar u om vroeg. Bam! Simpel als dat!

Net als bij een reguliere transactie, kunt u het pad volgen dat de fondsen op de blockchain nemen. Ze maken het gemakkelijk om het te volgen door je de Shapeshift-bestellings-ID van je uitwisseling te geven.

VOORBEREIDINGEN/TIPS KOPEN/VERKOPEN TRADE OP EXCHANGE WELKE WALLET GEBRUIKEN WAT IS…